I really shouldn't

Kul att jag skriver och allt försvinner, aja borde inte skriva och det vet jag. Vet att allt blir fel och en helt del människor tolkar det på sina egna sätt men det skiter jag fan i . För just nu vill jag skrika, känner mig tom igen, så tom utan fotbollen och med fotbollskläderna i tvätten blir jag tvungen att titta på mig själv utan en boll i handen. Är jag verkligen någon då? nån att vara stolt över, nån att bry sig om, nån att ge beröm? Är jag verkligen någon ?
Insåg igår på bussen påväg hem att jag kanske inte är någon, att allt kretsar kring fotbollen, just nu är ju det mitt liv och det är det jag sätter mitt hjärta och själv i för jag vet att mitt hjärta inte kommer kunna krossas på samma sätt. Men är det sant? För här sitter jag med ett lindat knä och lite smått panik.. Vet att det absolut inte är någonting och att jag klarar mig igenom det, men den starka skölden jag satt upp känns plötsligt inte så stark längre..
Jag vill vara någon, en person att vara stolt över. En person man kan ge beröm, en person som ständigt bryr sig om dom andra men jag kan inte. Måste bli hel först och det känns just nu som en omöjlighet.. - håll dig bort för du rubbar allt jag byggt upp -
Läste på någon blogg härom dan "är kärleken till för de starka som vågar eller de svaga som inte kan stå emot?" Frågade min vän Allis och fick ett bra svar ändå kändes det inte rätt. För frågan kretsar runt i mitt huvud, jag vill kunna lova mig själv att allt som hänt inte ska påverka min framtid och jag kommer en bit på vägen. Kommer en bit upp från botten. Sen inser jag att jag inte längre är på botten och någon kan såra mig igen, någon kan helt oförväntat trycka ner mig igen.. Så jag går tillbaka, försvinner ner på botten och stannar där tills jag glömt känslan och sen börjar det om. Är det så det ska vara ? eller tar det bara "tid" ? För jag har ingen tid, det är nu det måste hända, vill våga men jag trivs här på botten, jag vet vem jag är jag vet vad jag kan göra för det finns bara en väg och det är upp. Jag vill inte ha några valmöjligheter. Jag vill bara ha en väg, men om jag går upp då kommer det finnas två ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0