Dag 3 - Föräldrar

Jani, vart ska man börja?
Jag orkar inte skriva så nogrannt så vi tar det snabbt, mina föräldrar är ganska gamla, mamma är äldre än pappa med några år. Pappa föddes och växte upp i Märsta (rosersberg) där min farmor och farfar fortfarande bor. Båda två har två systrar, pappa är minst och mamma är mellan barn. Min farfar är egentligen inte pappas riktigta pappa och komiskt nog heter båda två Kenneth. Min mamma heter Marie men kallas ofta för Mia.
År 2001 tror jag att det var så fick mamma ett anfall, pappa hittade henne och många skulle säga att han räddade henne då han fick en magkänsla och åkte hem för att kolla till henne. Dom närmaste åren är någonting jag nästan förträngt men starka minnen finns fortfarande kvar där. Hon hade en elakartad hjärntumör som inte går att ta bort, dom stårlade den och hon fick gå på cellgifter ett tag men den kommer alltid att finnas kvar. Därav går hon på koll var 6e månad.
För 1-2 år sen så opererade pappa benet, men efter operationen blev han aldrig riktigt bra. En dag svullnade hans fot upp rejäält, mamma tvingade honom in på sjukhuset, jag tror han hade en tid eller nånting senare i veckan för en läkare hade hört ett blåsljud på hans hjärta när dom skulle operera hans ben. Men iallafall dom åkte in och det visade sig att han hade hjärtproblem. Någonting som har funnits med honom sen födseln. Dom han hade vatten i 75% av lugnorna så om han åkt in en dag, ens en timme senare så hade han dött. Mammas tur att rädda honom liksom.. Iaf han opererade in en ny klaff i hjärtat så nu tickar han som en bomb. Det hör dock bara om det är väldigt tyst.

Nu är dom hyffsat lyckliga och jaa, lever loppan liksom hahah ;)
ps. Pappa och jag delar ett stort intresse tillsammans, nämligen AIK !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0